Onlineutbildningar

Utbilda dig när du vill!

Med våra onlineutbildningar kan du direkt omsätta nya kunskaper till praktisk användning i din verksamhet. Varje utbildning består av 8 – 10 delmoment. Varje del innehåller förinspelade filmer med utbildaren som går igenom den aktuella delen och ger dig teori, kunskap och råd. Varje del innehåller också material och en kunskapstest. Mellan varje del får du uppgifter som du ska utföra för att praktisera dina nya kunskaper.

Distans- och onlineutbildningar

Du kan spola tillbaka och se om varje del hur många gånger du vill. Du kan alltså lära dig i din egen takt! Utbildningarna är effektiva och ger dig värdefull kunskap,. Efter avklarad utbildning får du ett diplom och tillhörande intyg att du har klarat av utbildningen. Nedanför hittar du några av våra utbildningar som kan köpas direkt hos Diploma Utbildning.
Ge dig själv en möjlighet att utbilda dig när och var DU vill!

ATT LEDA OCH SAMORDNA UTAN ATT VARA CHEF

KOMMUNIKATION | LEDARSKAP | 1 TIMME OCH 31 MINUTER

(Motsvarar en halv dags lärarledd lektion på plats.)

Beskrivning

Den här utbildningen riktar sig till dig som är projektledare, samordnare, arbetsledare eller på annat sätt har ansvar för att leda och motivera medarbetarna till att nå verksamhetsmålen. Utbildningen förser dig med nödvändiga verktyg för att hantera ansvaret som din roll innebär. Du får lära dig effektiva och pedagogiska metoder för att samordna, coacha och motivera, ge konstruktiv feedback, hantera konflikter och förändringssituationer, styra samtal och möten samt ge engagerande presentationer. Du får även genomföra egna övningar och självskattningstest.

Genom utbildningen får du kunskap, råd och idéer kring hur du kan hantera ditt dagliga arbete och skapa en attraktiv arbetsplats genom ett motiverande, informellt ledarskap.

LYCKAS PÅ DIN ANSTÄLLNINGSINTERVJU

ARBETSMARKNAD | KOMMUNIKATION | 1 TIMME OCH 44 MINUTER

(Motsvarar en halv dag lärarledd utbildning.)

Beskrivning

Den här utbildningen riktar sig till dig som vill öka dina möjligheter att bli erbjuden tjänsten du söker. Oavsett om det är första gången du ska på intervju eller om du har varit på intervju flera gånger men inte nått ända fram har du stor nytta av utbildningen Att lyckas på din anställningsintervju. En anställningsintervju handlar om att övertyga arbetsgivaren om att du är rätt person för tjänsten och till din hjälp har du en av Sveriges främsta utbildare inom retorik, som ger dig konkreta verktyg och råd så att du kan förbereda dig effektivt, matcha arbetsgivarens kravprofil, svara på frågor och genomföra samtalet med arbetsgivaren professionellt och förtroendegivande. Du får även genomföra egna övningar som utvecklar dina förmågor att sälja in dig själv, bevisa ditt värde och göra självskattningstest som ger kunskap och förståelse för hur du ska övertyga arbetsgivaren.

Genom utbildningen blir du medveten om vad arbetsgivaren söker för person och kvalifikationer. Du lär dig analysera vad de efterfrågar och använda metoder för att matcha deras krav och önskemål.

BEMÖTANDE FÖR OFFENTLIG SEKTOR

BEMÖTANDE | KOMMUNIKATION | 1 TIMME OCH 39 MINUTER

(Motsvarar en halv dags lärarledd lektion på plats.)

Beskrivning

Bemötande för offentlig sektor riktar sig till dig som arbetar inom kommun eller myndighet. Utbildningen behandlar vikten av ömsesidig förståelse i mötet med kunder, ger insikter om attityder, råd kring verbal och icke-verbal kommunikation och hur du bemöter kritik på ett konstruktivt och professionellt sätt.

Utbildningen bör ses som en basutbildning för alla chefer och medarbetare inom offentlig sektor som har kontakt med medborgare och bör ses som obligatorisk för dig som i din yrkesroll utför någon form av myndighetsutövning.

KUNDBEMÖTANDE

FÖRSÄLJNING | KUNDVÅRD OCH SERVICE | 2 TIMMAR OCH 6 MINUTER

(Motsvarar en dags lärarledd lektion på plats.)

Beskrivning

Kundbemötande riktar sig till dig som vill förstå och beröra kunden för att ge bättre service, lära dig klagomålshantering och hur du kan erbjuda merförsäljning som gynnar kunden. Genom medvetenhet om kroppsspråk, ökad förståelse för kundens förväntningar och kommunikation anpassad för olika personlighetstyper kan du enkelt förbättra ditt kundbemötande. Du får råd i hur du tar in och analyserar kundens behov eller problem och hur du presenterar en lösning på ett trovärdigt sätt. Du får lära dig både hur du hjälper en missnöjd kund att bli nöjd och hur du hjälper en nöjd kund att komplettera sitt köp på ett sätt som tillgodoser kundens behov.

Till varje delmoment finns övningsuppgifter att ta del av, för att du ska kunna tillämpa dina nya kunskaper i din verksamhet.

RETORIK – GRUNDKURS FÖR SÄLJARE

FÖRSÄLJNING | KUNDVÅRD OCH SERVICE | RETORIK | 1 TIMME OCH 48 MINUTER

(Motsvarar en dags lärarledd lektion på plats.)

Beskrivning

Hur en säljare kommunicerar är avgörande för om säljaren blir framgångsrik eller olönsam. Utbildningen Retorik – Grundkurs för säljare är framtagen för att du som säljare ska kunna lyfta dig till nya nivåer och få bättre resultat av alla steg i säljprocessen. Innehållet behandlar alla de sätt säljare kommunicerar via, exempelvis telefon, e-post, offerter, i möten och vid presentationer.

Utbildningen Retorik – Grundkurs för säljare bör öka din säljförmåga direkt och tål att repeteras flera gånger, även om du har mångårig erfarenhet av försäljning.

RETORIK – KONSTEN ATT ÖVERTYGA

RETORIK | 1 TIMME OCH 35 MINUTER

(Motsvarar en halv dags lärarledd lektion på plats.)

Beskrivning

Detta är en grundläggande utbildning i retorik och presentationsteknik för dig som vill informera och presentera bättre. Att tala inför en grupp är nervöst och det är lätt att komma av sig, prata för fort och bli otydlig. Konsekvensen blir att åhörarna inte förstår budskapet och att du inte når fram. Under utbildningen får du steg för steg lära dig två viktiga moment som gör att du upplevs som tydlig och engagerande att lyssna på. Du kan lättare påverka och övertyga din målgrupp genom stegenAtt förbereda dig effektivt och strategiskt samt Att framföra ditt budskap på ett övertygande sätt.

Retorik – Konsten att övertyga hjälper dig att bli en bättre och effektivare kommunikatör, en kompetens som både arbetsgivare och kunder rankar som den mest värdefulla idag. Retorik har fem delar och fyra handlar om förberedelse. Under utbildningen får du lära dig att använda retorikens metoder så att du känner dig säkrare när du presenterar inför en grupp. Dina åhörare får lättare att förstå och ta till sig ditt budskap och du upplevs som engagerande. Det ingår övningsuppgifter som du ska utföra, vilket gör att du omvandlar ny kunskap till praktisk användning i din vardag.

Presentationsteknik och retorik för dig som vill...

Säga något – Göra något – Förändra något

För oss är du unik så vi nöjer oss inte med att höra på dig, vi lyssnar för att verkligen förstå vad du och din verksamhet behöver. Vi brinner för att motivera och utveckla människors kompetens och samtidigt skapa tillväxt för våra kunder genom tjänsterna vi erbjuder.

Anpassade kurser

Onlineutbildningar

Föreläsningar

Coaching

Beteendestil­analyser

Är ni sugna på att lära er mer? Då kan ni boka en interaktiv workshop eller riktig kurs!

Varje föreläsning kan göras om till en mer interaktiv workshop på 2–3 timmar där deltagarna får möjlighet att diskutera och utbyta erfarenheter med Jan och med varandra. Ni kan följa upp en föreläsning med en kurs inom samma ämne. Där får ni träning, feedback, individuella råd och nya kunskaper som ni kan använda direkt. 

Önskar du veta mer om våra föreläsningar, workshop och utbildningar eller vill diskutera eller boka en. Kontakta oss på 0707-60 38 72 eller jan@kronkvist.se

”Jan inspirerade våra nätverksdeltagare under flera föreläsningar med temat – modern retorik. Jans prov på att leva sig in och ge mycket i presentationen var väldigt bra. Det var väldigt smidigt att ha all kommunikation runtomkring upplägget med Jan. Tack för det!”

Pernilla Johansson
Project Manager Västsvenska Handelskammaren

”Personalen pratar fortfarande om utbildningen du hade med oss för 5 år sedan. De kommer ihåg din föreläsning och när de fick vara med och spela upp scener med både bra och dåligt kundbemötande. Det är ett bra kvitto på att utbildningen verkligen gav effekt!”

Mikael Tervaniemi
VD Rasta Sverige

”Stort tack Jan! Din föreläsning om kommunikation fängslade oss från början och du hade en fantastisk förmåga att få oss delaktiga. Det var som att du kände oss och pratade om saker som verkligen berör oss och vår verksamhet.”

Ingrid Rosell van der Werf
Enhetschef Genetiska kliniken, Labmedicin Skåne

Hur kan vi hjälpa dig?

Har du några frågor, behöver råd, vill boka kurs eller få en offert så kontakta oss.
Du får gärna ringa, vi tycker om personlig kontakt!